Σκοπός του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Σχολική Ψυχολογία» είναι η εκπαίδευση και κατάρτιση ειδικών στη Σχολική Ψυχολογία, σύμφωνα με τις σύγχρονες διεθνείς εξελίξεις και πρακτικές στο πλαίσιο του μοντέλου επιστήμονα-επαγγελματία. Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Σχολική Ψυχολογία" περιλαμβάνει δύο ειδικεύσεις σπουδών:
με διακριτούς στόχους ως προς την κατάρτιση των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών του.
Σκοπός του Προγράμματος της ειδίκευσης «Σχολική Ψυχολογία» είναι η εκπαίδευση και κατάρτιση ειδικών στη Σχολική Ψυχολογία, σύμφωνα με τις σύγχρονες διεθνείς τάσεις και πρακτικές στη Σχολική Ψυχολογία και τις σύγχρονες εκπαιδευτικές, ψυχοκοινωνικές και πολυπολιτισμικές ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας στο πλαίσιο του μοντέλου επιστήμονα-επαγγελματία. Βασίζεται στον πολυδιάστατο ρόλο του σχολικού ψυχολόγου που αφορά: α) στην ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση των μαθητών, β) στη συμβουλευτική και ψυχολογική διαλεκτική συμβουλευτική με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, γ) στην ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης και στη συνεργασία σχολείου-οικογένειας-κοινότητας, δ) στη διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα, ε) στη συνεργασία στο πλαίσιο διεπιστημονικών ομάδων, στ) στην ενίσχυση των θετικών σχέσεων και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα και ζ) στην αναγνώριση και αποδοχή της ετερότητας και στη συνηγορία για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των παιδιών.
Η ειδίκευση «Σχολική Ψυχολογία» καταρτίζει εξειδικευμένους επαγγελματίες ψυχολόγους, οι οποίοι εν δυνάμει θα στελεχώσουν φορείς ψυχικής υγείας, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης, Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.), Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ), Ιδρύματα Παιδικής Προστασίας, Κέντρα εκπαίδευσης/Μονάδες φροντίδας παιδιών και εφήβων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κ.α.
Το Πρόγραμμα της ειδίκευσης «Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα» αποσκοπεί στην εκπαίδευση και κατάρτιση στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών με ειδικές γνώσεις και δεξιότητες, οι οποίες βασίζονται στη διασύνδεση θεωρίας, έρευνας και πρακτικών εφαρμογών της Σχολικής Ψυχολογίας και άλλων κλάδων της ψυχολογίας σε σχέση με: α) τη μάθηση, τη θετική ανάπτυξη και την προσαρμογή όλων των μαθητών/τριών στο σχολείο, β) τη μάθηση, προσαρμογή και υποστήριξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, γ) την εφαρμογή ψυχο-εκπαιδευτικών προγραμμάτων πρόληψης, παρέμβασης και διαχείρισης κρίσεων στη σχολική κοινότητα, δ) τη συνεργασία τους με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας στο πλαίσιο διεπιστημονικών ομάδων και ε) την αναγνώριση και αποδοχή της ετερότητας και τη συνηγορία για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των παιδιών.
Η ειδίκευση «Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα» εκπαιδεύει και καταρτίζει στελέχη της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα στελεχώσουν φορείς ψυχικής υγείας, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης, Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.), Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ), Ιδρύματα Παιδικής Προστασίας, Κέντρα εκπαίδευσης/Μονάδες φροντίδας παιδιών και εφήβων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κ.α.
Οι δομές αυτές αποτελούν πλαίσια πρακτικής άσκησης των φοιτητών/τριών του ΠΜΣ και των δύο ειδικεύσεων.
Το ΠΜΣ απονέμει Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) στη «Σχολική Ψυχολογία» (Master Program in School Psychology) με τις εξής ειδικεύσεις:
Οι τίτλοι απονέμονται από το Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Δείτε ΕΔΩ το ενημερωτικό υλικό.