Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας (19-22 Νοεμβρίου 2015)

Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ, Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ

σε συνεργασία με τον Κλάδο Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΛΨΕ

Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής:

Χ. Χατζηχρήστου

Οργανωτική Επιτροπή:

Ηλίας Μπεζεβέγκης, ΕΚΠΑ, Σπύρος Τάνταρος, ΕΚΠΑ, Βασίλης Παυλόπουλος, ΕΚΠΑ, Αικατερίνη Γκαρή, ΕΚΠΑ, Πέτρος Ρούσσος, ΕΚΠΑ, Φωτεινή Πολυχρόνη, ΕΚΠΑ, Γιώργος Γεωργουλέας, ΕΚΠΑ, Διαμάντω Φιλιππάτου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Ειρήνη Μπαϊρακτάρη, ΕΚΠΑ, Βασιλική Στασινού, ΕΚΠΑ, Σπυριδούλα Μίχου, ΕΚΠΑ, Βασιλική Μπαμπανάσιου, ΕΚΠΑ, Δανάη Αθανασίου, ΕΚΠΑ, Διαμάντω Φραγκιαδάκη, ΕΚΠA

 

Εισηγήσεις με τη συμμετοχή μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών (ενδεικτικές)

  • Αθανασίου, Δ. Διερεύνηση των διαστάσεων του σχολικού ψυχολογικού κλίματος σε μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου.
  • Βαχάρη, Μ., & Πολυχρόνη, Φ. Μνήμη επεισοδίων παιδιών Δημοτικού: Δεδομένα από τη στάθμιση του τεστ μνήμης.
  • Γώγου, Μ., Κατσιάρα, Β., & Πολυχρόνη Φ. Η συμβολή της αυτοπαρακολούθησης και άλλων γνωστικών παραμέτρων στην αναγνωστική κατανόηση παιδιών Ε’ και Στ’ Δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Κάια-Καγιοπούλου, Μ. Η ψυχοκοινωνική προσαρμογή των κωφών/βαρηκόων παιδιών σχολικής ηλικίας.
  • Λάπη, Σ. Διερεύνηση των σχέσεων της διαφοροποίησης στην οικογένεια και της διαμόρφωσης ταυτότητας σε αναδυόμενους ενήλικες.
  • Λιανός, Π. Γονικές πρακτικές και σχολική επάρκεια μαθητών Ε’ και Στ’ Δημοτικού: Ο ρόλος της προσωπικότητας.
  • Λιάπη, Σ., & Τάνταρος, Σ. Διερεύνηση των σχέσεων της διαφοροποίησης στην οικογένεια και της διαμόρφωσης ταυτότητας σε αναδυόμενους ενήλικες.
  • Μπαμπανάσιου, Β., & Χατζηχρήστου, X. Η σχολική εμπλοκή σε σχέση με ατομικούς και συστημικούς παράγοντες σύμφωνα με τις αντιλήψεις μαθητών Α’ βάθμιας & Β’ βάθμιας εκπαίδευσης.
  • Μιχαηλίδη, Γ., & Τάνταρος, Σ. Διερεύνηση της κοινωνικής και συναισθηματικής επάρκειας μαθητών 10-12 ετών.
  • Μίχου, Σ. Διαστάσεις ψυχοκοινωνικής προσαρμογής σε σχέση με ατομικούς και συστημικούς παράγοντες σύμφωνα με τις αντιλήψεις μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Μπαρδουνιώτη, Μ., & Χατζηχρήστου, Χ. Διαστάσεις του σχολικού ψυχολογικού κλίματος σύμφωνα με τις αντιλήψεις μαθητών Γυμνασίου.
  • Νικολάου, Ό., & Τάνταρος, Σ. Διερεύνηση των σχέσεων των εκτελεστικών λειτουργιών με την ανάπτυξη και την συμπεριφορά των παιδιών ηλικίας 6-12 ετών.
  • Πανδιά, Ε. Β., & Πολυχρόνη, Φ. Η αναγνωστική αποκωδικοποίηση σε μαθητές Α’ και Β’ Δημοτικού και η σχέση της με τη φωνολογική επίγνωση.
  • Στασινού, Β., & Χατζηχρήστου, Χ. (2015). Διαστάσεις της ψυχικής υγείας σε σχέση με την οικονομική κρίση σύμφωνα με τις αντιλήψεις μαθητών Γυμνασίου.
  • Στρατινάκη, Β., Μαστοράκη, Μ. Ι., & Πολυχρόνη, Φ. Αναγνωστική ικανότητα σε συνάρτηση με βραχύχρονη μνήμη και μνήμη εργασίας, σε δείγμα μαθητών πρώτης σχολικής ηλικίας.
  • Υφαντή, Θ. Τύποι εμπλοκής μαθητών σε επιθετικές συμπεριφορές στο σχολείο και η ψυχοκοινωνική τους προσαρμογή: Διερεύνηση ψυχολογικών παραμέτρων σε επίπεδο ατόμου και συστήματος.

2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας (19-22/10/2017)

Εισηγήσεις με τη συμμετοχή μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών (ενδεικτικές)

  • Γρίβα, Α., & Φιλιππάτου, Δ. Η συμβολή των ακαδημαϊκών συναισθημάτων, των κινήτρων και των στρατηγικών μάθησης στην αναγνωστική κατανόηση παιδιών σχολικής ηλικίας.
  • Συμπόσιο με θέμα Κοινωνική και συναισθηματική αγωγή στο σχολείο: παρέμβαση σε επίπεδο συστήματος. Νέες προοπτικές και προκλήσεις. Πρόεδρος Π. Δημητροπούλου. Ομιλήτριες Λαμπροπούλου, Α., Δημητροπούλου, Π., Παπαχυσανθάκη, Α., Νικολοπούλου, Ε., Κωσταντοπούλου, Γ., Πιπεράκη, Ε., Παπαδοπούλου, Σ., Πολίτη, Ν.

3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας (1-3/11/2022)

Κεντρική ομιλία: Διασύνδεση Πανεπιστημίου – Σχολικών Κοινοτήτων για τη στήριξη των σχολείων σε περιόδους κρίσεων: Σύνδεση θεωρίας, έρευνας, εκπαίδευσης και παρέμβασης - Χ. Χατζηχρήστου

Εισηγήσεις με τη συμμετοχή μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών (ενδεικτικές)

  • Αθανασίου, Δ., Υφαντή, Θ., Φραγκιαδάκη, Δ., Λαμπροπούλου, Α., & Χατζηχρήστου, Χ. Δημιουργώντας «δεσμούς φροντίδας» στο σχολείο μέσα από το διεθνές project «Νιώθοντας φροντίδα και υποστήριξη στο σχολείο μας: Ένα ταξίδι στον κόσμο», “Feeling CARED in School: A journey around the world” Εισήγηση στο συμπόσιο Εκπαίδευση και δράσεις στήριξης των σχολείων στην περίοδο της πανδημίας COVID -19: Διασύνδεση πανεπιστημίου με την κοινότητα και το σχολείο.
  • Βάθη, Μ., Μαγοπούλου, Ι., Γαϊδατζή, Β., Καβουρίδα, Μ., Κωνσταντινίδη, Α., Κουνενάκη, Δ., Μαυρίδης, Ι., Παραγυιού, Ε., Σιδηροπούλου, Χ., Λιακοπούλου, Ε., Αθανασιάδου, Δ., Αρχολέκα, Β., Κοκκάλα. Σ., Ματζάνας, Ε., & Μ. Φιτσάκη. Το σχολείο ως προστατευτικό πλαίσιο για την κοινωνική και συναισθηματική προσαρμογή στην περίοδο της πανδημίας COVID-19: Εφαρμογή του διεθνούς project «Νιώθοντας φροντίδα και υποστήριξη στο σχολείο μας: Ένα ταξίδι στον κόσμο», σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εισήγηση στο συμπόσιο Εκπαίδευση και δράσεις στήριξης των σχολείων στην περίοδο της πανδημίας COVID-19: Διασύνδεση πανεπιστημίου με την κοινότητα και το σχολείο.
  • Καλαρύτης, Γ. Αντιλήψεις εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης για τη μάθηση και την προσαρμογή των μαθητών/τριών την περίοδο COVID-19.Εισήγηση στο συμπόσιο Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα: Σύνδεση θεωρίας, ερευνητικών δεδομένων και δράσεων στην περίοδο της πανδημίας COVID-19.
  • Λαμπροπούλου, Α., Γεωργακάκου-Κουτσονίκου,, Ν., Λιανός, Π., Υφαντή, Θ., & Χατζηχρήστου, Χ. Αξιολόγηση αναγκών και δυνατοτήτων σε ψυχοκοινωνικό και εκπαιδευτικό επίπεδο με βάση τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών στην περίοδο της πανδημίας COVID-19. Εισήγηση στο συμπόσιο Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα: Σύνδεση θεωρίας, ερευνητικών δεδομένων και δράσεων στην περίοδο της πανδημίας COVID -19.
  • Μαρρέ, Δ., Τσόγκα Θ., Χουχούμη, Γ. Παροχή εξ’ αποστάσεως σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών: Ένα παράδειγμα εξατομικευμένης παρέμβασης. Εισήγηση στο συμπόσιο Εκπαίδευση και δράσεις στήριξης των σχολείων στην περίοδο της πανδημίας COVID-19: Διασύνδεση πανεπιστημίου με την κοινότητα και το σχολείο.
  • Τσόγκα, Θ. Διερεύνηση των αντιλήψεων της επαγγελματικής ποιότητας ζωής και της ψυχικής ανθεκτικότητας εκπαιδευτικών κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19. Εισήγηση στο συμπόσιο Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα: Σύνδεση θεωρίας, ερευνητικών δεδομένων και δράσεων στην περίοδο της πανδημίας COVID-19.
  • Υφαντή, Θ., Λαμπροπούλου, Α., Γεωργουλέας, Γ., Γεωργαντή, Α., & Χατζηχρήστου, Χ. Ενδυνάμωση και στήριξη των σχολικών/εκπαιδευτικών κοινοτήτων την περίοδο της πανδημίας COVID -19: Προσεγγίσεις και δράσεις ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης. Εισήγηση στο συμπόσιο Εκπαίδευση και δράσεις στήριξης των σχολείων στην περίοδο της πανδημίας COVID -19: Διασύνδεση πανεπιστημίου με την κοινότητα και το σχολείο.
  • Χουχούμη, Γ. Διερεύνηση αντιλήψεων γονέων ως προς το άγχος και την ψυχική τους ανθεκτικότητα την περίοδο της πανδημίας COVID-19. Εισήγηση στο συμπόσιο Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα: Σύνδεση θεωρίας, ερευνητικών δεδομένων και δράσεων στην περίοδο της πανδημίας COVID-19.