Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ

Ερευνητικοί άξονες του ΠΜΣ:

  • Αξιολόγηση ψυχοεκπαιδευτικών αναγκών μαθητών/τριών (μαθητών/τριών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) αλλά και των αναγκών άλλων εμπλεκομένων στη σχολική κοινότητα (π.χ. εκπαιδευτικοί, γονείς)
  • Θέματα ψυχοδιαγνωστικής-ψυχοεκπαιδευτικής αξιολόγησης/ψυχομετρίας
  • Εντοπισμός ατομικών και περιβαλλοντικών παραγόντων που σχετίζονται με θέματα μάθησης και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής στη σχολική κοινότητα (σχολείο/οικογένεια)
  • Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση ψυχοεκπαιδευτικών και ψυχολογικών παρεμβάσεων σε επίπεδο ατόμου (μαθητές/τριες τυπικής ανάπτυξης και μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) και συστήματος
  • Θέματα ψυχοκοινωνικής προσαρμογής και υποστήριξης σε καταστάσεις κρίσεων με έμφαση στις ευάλωτες ομάδες
  • Θέματα οικογενειακής λειτουργίας
  • Θέματα παροχής σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών

Ενδεικτικοί ερευνητικοί τομείς μελών ΔΕΠ/Εργαστηρίων με την εμπλοκή μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών

  • Ρόλος σχολικού ψυχολόγου, ψυχοκοινωνική/σχολική προσαρμογή σε δύσκολες περιόδους και καταστάσεις κρίσεων, φιλία και προστατευτικοί παράγοντες στην εφηβεία, ψυχοκοινωνική προσαρμογή και σχολικό κλίμα, επιθετικές συμπεριφορές στη σχολική κοινότητα, εφαρμογή και αξιολόγηση παρεμβατικών προγραμμάτων, παροχή σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών σε διαφορετικές χώρες, εκπαίδευση σχολικών ψυχολόγων σε διεθνές επίπεδο, σχολικό κλίμα- διαπολιτισμική μελέτη (Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Χ. Χατζηχρήστου, Α. Λαμπροπούλου, Θ. Υφαντή, Π. Λιανός, Δ. Αθανασίου, Ν. Γεωργακάκου)
  • Συστημική μελέτη της χαρισματικότητας, δημιουργική σκέψη και αυτοαποτελεσματικότητα μαθητών, αξίες και στάσεις εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση μαθητών με υψηλές ικανότητες και χαρίσματα, κοινωνικά αξιώματα και ενδο-προσωπικός και εξω-προσωπικός έλεγχος (Εργαστήριο Ανάπτυξης Δημιουργικότητας, Κ. Γκαρή, Β. Νικολοπούλου)
  • Οικογενειακή λειτουργία, γονικότητα, διαμόρφωση ταυτότητας, εκτελεστικές λειτουργίες (Κέντρο Μελέτης Οικογένειας, Σ. Τάνταρος)
  • Συμπεριληπτική εκπαίδευση, ακαδημαϊκά συναισθήματα και κίνητρα σε μαθητές τυπικής ανάπτυξης και με μαθησιακές δυσκολίες (Δ. Φιλιππάτου)
  • Γλωσσική αξιολόγηση βρεφών/νηπίων, αξιολόγηση εκτελεστικών λειτουργιών παιδιών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Ψυχομετρικό Εργαστήριο, Α. Οικονόμου)
  • Διεργασίες επιπολιτισμοποίησης και πολιτισμικές ταυτότητες μαθητριών/τών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, ψυχική ανθεκτικότητα μεταναστών και προσφύγων εφήβων (Εργαστήριο Εφαρμογών Διαπολιτισμικής & Κοινωνικής Ψυχολογίας, Φ. Μόττη, Β. Παυλόπουλος)
  • Παραγοντική διερεύνηση ψυχομετρικού εργαλείου εντοπισμού μαθησιακών δυνατοτήτων & δυσκολιών στα μαθηματικά, χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών από μαθητές (Εργαστήριο Πειραματικής Ψυχολογίας, Π. Ρούσσος)
  • Ψυχοκοινωνική προσαρμογή παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, κίνητρα, σχολική εμπλοκή, στρατηγικές μάθησης σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, αυτοαποτελεσματικότητα, στρες, ψυχική ανθεκτικότητα εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης πριν & μετά την πανδημία (Φ. Πολυχρόνη)